Φρούτα και λαχανικά: Πώς να παρακινήσετε τα παιδιά σας να τα εντάξουν στη διατροφή τους!

«Μαμά θα φτιάξεις μπρόκολο σήμερα;» είναι μια φράση που -μάλλον- δεν είπε ποτέ κανένα παιδί στη μαμά του!

Πολλές φορές η προσπάθειά μας να πείσουμε τα παιδιά μας να καταναλώσουν φρούτα και λαχανικά καταλήγει σε αδιέξοδο. Φυσικά εμείς σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να… πέσουμε αμαχητί! Αντίθετα, πρέπει να σκεφτούμε έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες για να τα εντάξουμε στην καθημερινή διατροφή τους.

Πρόσφατη μελέτη που ανέλυσε τη διατροφή νηπίων 2 ετών, διαπίστωσε ότι πολλά από αυτά δεν έτρωγαν καθόλου λαχανικά. Περίπου το 25% των παιδιών 6-11 μηνών και το 20% των παιδιών 12-23 μηνών δεν είχαν φάει καθόλου λαχανικά την ημέρα που έλαβαν μέρος στην έρευνα. Μάλιστα, τα παιδιά όχι μόνο δεν έτρωγαν φρέσκα λαχανικά, αλλά κατανάλωναν και πολλές ανθυγιεινές τροφές, σύμφωνα με το CBS News. Το 26% των παιδιών 1 έτους είχαν φάει τηγανητές πατάτες την προηγούμενη μέρα, ενώ μόλις το 7,5% είχε φάει σκουροπράσινα λαχανικά.

Πώς μπορούμε λοιπόν να παρακινήσουμε τα παιδιά να φάνε περισσότερα φρούτα και λαχανικά; 

1. Φτιάξτε ένα απολαυστικό smoothie! Για παράδειγμα μπορούμε να πολτοποιήσουμε μία μπανάνα με λίγο γάλα και μέλι ή να βάλουμε στο μπλέντερ λίγα παγάκια, κύβους από φρούτα και γιαούρτι! Συνοδεύστε τα με ένα εντυπωσιακό καλαμάκι για να έχει ακόμα πιο ελκυστική εμφάνιση! Μπορείτε επίσης να τα παγώσετε για λίγη ώρα στην κατάψυξη για να θυμίζουν γρανίτες.

2. Κάντε τα να φαίνονται πιο… παιχνιδιάρικα! Φτιάξετε αστείες φατσούλες, αστεράκια, φεγγαράκια και διάφορα άλλα σχήματα για να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον! Μελέτες υποστηρίζουν ότι η συμπεριφορά και οι προτιμήσεις των παιδιών άλλαξαν ακραία, όταν άλλαξε και η μορφή της παρουσίασης των φρούτων.

3. Ουράνιο τόξο! Τα παιδιά εντυπωσιάζονται όταν βλέπουν έντονα χρώματα! Μέσα σε ένα πιάτο φτιάξτε σειρές από φρούτα (ή τοποθετήστε τα σε κύβους πάνω σε ένα καλαμάκι) σε διαφορετικά χρώματα και ενθαρρύνετε το παιδί να δοκιμάσει από κάθε χρώμα του ουράνιου τόξου.

 

4. Κρύψτε τα! Όταν φτιάχνετε πίτες, μπιφτέκια, κεφτέδες ή οποιαδήποτε άλλη συνταγή με κιμά, προσθέστε τριμμένα λαχανικά ακόμα και σε διπλάσια ποσότητα από το βάρος του κρέατος.

5. Διαλέξτε τα μαζί! Την επόμενη φορά που θα πάτε στο σούπερ μάρκετ, άστε το παιδί να διαλέξει τα φρούτα και τα λαχανικά που προτιμά. Επίσης μπορείτε να τα μαγειρέψετε μαζί, ώστε να νιώθουν ότι συμμετέχουν δυναμικά σε όλη τη διαδικασία παρασκευής του φαγητού!

6. Γίνε το καλό παράδειγμα! Καταναλώστε μπροστά στο παιδί φρέσκα φρούτα και σαλάτες κάθε μέρα και τονίστε πόσο νόστιμα και θρεπτικά είναι! Τα παιδιά επηρεάζονται από τις συνήθειες των γονιών τους.

Το ήξερες αυτό; 

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο στο περιοδικό των παιδιάτρων με τίτλο «Η κατανάλωση φρούτων από παιδιά στις ΗΠΑ», το μήλο κερδίζει τα πρωτεία του αγαπημένου φρούτου με ποσοστό προτίμησης που φτάνει το 20%.

Τα αγαπημένα φρούτα παιδιών από 2-19 ετών:

Μήλα
Χυμός Μήλου
Χυμός επσεριδοειδών
Μπανάνα
Πεπόνι
Εσπεριδοειδή
Μούρα
Φρουτοσαλάτα
Σταφύλι
Ροδάκινο και νεκταρίνι

 

Όταν μιλάμε για μία ισορροπημένη διατροφή, τα φρούτα και λαχανικά μπαίνουν σε προτεραιότητα ανεξαρτήτως ηλικίας. Στα καταστήματα LIDL σε όλη την Κύπρο μπορείτε να βρείτε καθημερινά ολόφρεσκα φρούτα και λαχανικά, κατάλληλα συσκευασμένα, ποιοτικά, από τοπικούς παραγωγούς και σε λογικές τιμές. Η μεγάλη ποικιλία φρούτων και λαχανικών που διατίθενται στα καταστήματα LIDL θα καλύψει απόλυτα τις καθημερινές ανάγκες και προτιμήσεις όλης της οικογένειας.