Έγκυος το Πάσχα!

Προετοιμαστείτε ανάλογα, σύμφωνα με το τρίμηνο που διανύετε…

• Το πρώτο τρίμηνο ακούστε τα σημάδια που στέλνει το σώμα σας.
Αν σκοπεύετε να περάσετε το Πάσχα στην εξοχή, ενώ είσαστε στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης που είναι το πιο δύσκολο και ευαίσθητο, απλά επιβραδύνετε τους ρυθμούς σας. Στο μεταξύ, μην ανησυχήσετε, αν αντιληφθείτε πως υποφέρετε από συχνουρία, ότι πονάει το στήθος σας ή νιώθετε εξαντλημένη με μια διάθεση να κοιμόσαστε συνέχεια! Απλά, κάντε το χωρίς ενοχές, γιατί διαφορετικά το σώμα σας, θα σας εκδικηθεί. Η έντονη υπνηλία υποχωρεί την όγδοη με δέκατη βδομάδα, ενώ σπάνια ξεπερνάει την 13η. Τα πρωινά επίσης μπορεί να νιώθετε ναυτία ή ζαλάδες, καθώς τα αυξημένα επίπεδα των οιστρογόνων το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, διεγείρουν ένα μέρος του εγκεφάλου που ενεργοποιεί τη ναυτία και την τάση για εμετό. Μετά από όλα αυτά, μην ξαφνιαστείτε, από τις ίδιες σας τις αντιδράσεις! Ξεσπάσματα και άγχη οφείλονται στις ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν σε όλες τις γυναίκες στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης τους. Σε αυτό το διάστημα λοιπόν, είναι πιθανόν να έχετε πολλά νεύρα, επίσης να είσαστε ευσυγκίνητη και κυκλοθυμική. Αυτές οι διακυμάνσεις που είναι απόλυτα φυσιολογικές, δεν πρόκειται ευτυχώς να κρατήσουν αιώνια!
Αν είσαστε έγκυος μέχρι τριών μηνών, θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας στην εξοχή βιταμίνες ειδικές για αυτήν την περίοδο, όπως φολικό οξύ (έχει βρεθεί πως μειώνει κατά πολύ τις πιθανότητες δημιουργίας ορισμένων συγγενών ανωμαλιών του εμβρύου) ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο.

• Το δεύτερο τρίμηνο είναι το ιδανικό για αποδράσεις.
Αν το Πάσχα συμπίπτει με το δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας είσαστε τυχερή. Πρώτον, γιατί ο κίνδυνος για αποβολή έχει ελαχιστοποιηθεί που σημαίνει πως μπορείτε ελεύθερη να χαρείτε μαζί με τον αγαπημένο σας τη χαλαρότητα που υπόσχεται η λουλουδιασμένη εξοχή. Δεύτερον, γιατί η συνεχόμενη κούραση που νιώθατε στο πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης αρχίζει πλέον αισθητά να υποχωρεί, δίνοντας συχνά την θέση της σε μια έντονη ευεξία! Οι προτεραιότητες σας θα πρέπει σε αυτό το διάστημα να είναι η υγιής και ισορροπημένη διατροφή, η ξεκούραση και η ηρεμία. Θυμηθείτε πως δεν πρέπει να ξεχνιόσαστε χαλαρή και ανέμελη στην εξοχή αλλά να εξακολουθείτε να πίνετε πολλά υγρά και να τρώτε φαγητά πλούσια σε φυτικές ίνες. Αν είσαστε στην εξοχή μην χάσετε την ευκαιρία να περπατάτε καθημερινά υιοθετώντας πού και πού ακόμα και το ήπιο τρέξιμο. Αν πρηστούν οι αστράγαλοι σας, θεωρείστε το φυσιολογικό, απλά θυμηθείτε όταν κάθεστε να ακουμπάτε τα πόδια σας σε ένα πιο ψηλό σημείο, έτσι θα εξαλειφθεί εντελώς η πιθανότητα για πρώιμη φλεβίτιδα. Οι κράμπες στα πόδια μπορεί επίσης να σας επισκεφτούν, στην περίπτωση που δεν γυμνάζεστε ποτέ.

• Το τρίτο τρίμηνο πάρτε τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.
Το να φτιάχνετε τη βαλίτσα σας για να πάτε το Πάσχα στην εξοχή όταν έχετε ήδη μπει στο τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, δεν είναι ρίσκο αρκεί να έχετε τα μάτια σας δεκατέσσερα. Στο μεταξύ μην ξεχνάτε πως σ αυτήν την φάση μπορεί να κουραζόσαστε περισσότερο καθώς οι σωματικές αλλαγές επηρεάζουν την κινητικότητά σας. Για το βράδυ, θυμηθείτε να πάρετε μαζί σας από το σπίτι δυο μαξιλαράκια, θα σας βοηθήσουν να βολεύεστε καλύτερα όταν ξαπλώνετε στον καναπέ αρκεί να είσαστε στο πλάι και να έχετε το ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα και το άλλο κάτω από την κοιλιά σας. Συνηθισμένο σύμπτωμα σε αυτό το τρίμηνο είναι ο πόνος στην πλάτη, καθώς αλλάζει η στάση του σώματος. Θυμηθείτε να έχετε μαζί σας ένα δεύτερο γερό ενισχυμένο σουτιέν, γιατί το πρώτο μπορεί να λεκιαστεί από σταγόνες πρωτόγαλα (προάγγελος του μητρικού γάλακτος) που ίσως ξαφνικά αρχίσουν να κυλάνε. Εννοείται πως στην εξοχή είναι απαραίτητο να φοράτε άνετα, ευκολοφόρετα παπούτσια, χωρίς κορδόνια γιατί το να σκύψετε για να τα δέσετε είναι κάτι που δεν θα καταφέρετε ποτέ, πιο εύκολο είναι να τα πατήσετε και να πάρετε την κατρακύλα!

Της Κατερίνας Παπαγεωργίου, με τη συνεργασία της ψυχολόγου Χρυσούλας Μαυράκη και του φυσιοθεραπευτή και γυμναστή Βασίλη Στεφανόπουλου.