Σχολείο και κολατσιό πόσο σημαντικό είναι

Συμβουλές από την Εγγεγραμμένη Διαιτολόγο Διατροφολόγο Νικόλ Στυλιανού 

Οι διακοπές τελειώσαν και τα σχολεία σε λίγες μέρες θα ανοίξουν. Είναι σημαντικό τα παιδία να γυρίσουν και στις σωστές διατροφικές τους συνήθειες.

Το υγιεινό κολατσιό είναι καλό να συνηθίζεται από πολύ μικρή ηλικία και θα πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία τροφίμων από όλες τις κατηγορίες τροφών για να προσφέρει θρεπτικά συστατικά στο παιδί όπου στην συνέχεια θα δώσουν ενέργεια και όλα τα απαραίτητα εφόδια για την σωστή ανάπτυξη του.

Η παιδική ηλικία είναι ιδιαίτερη και κρίσιμη γιατί χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην σωματική αλλά και ψυχική τους ανάπτυξη.  Τα παιδία έχουν ιδιαίτερες ανάγκες λόγω της ανάπτυξης τους και οι διατροφικές συνήθειες που αναπτύσσουν είναι πιθανό να τα ακολουθούν σε όλη τους την ζωή. Πολλές έρευνες απέδειξαν ότι οι κακές διατροφικές συνήθειες αυτής της ηλικίας βάζουν σε κίνδυνο την ανάπτυξη τους αλλά και την δημιουργία προβλημάτων υγείας.

Στην παιδική ηλικία σχηματίζεται ο αριθμός των λιποκυττάρων όπου θα έχει το παιδί και στην ενήλικη του ζωή. Αν ένα παιδί είναι παχύσαρκο σαν παιδί τότε έχει μεγάλες πιθανότητες να είναι και παχύσαρκό στην ενήλικη του ζωή. Άλλο πρόβλημα που προκαλεί η κακή διατροφή, είναι να αποφέρει έλλειψη βιταμινών όπου προκαλούν αδυναμία, μειωμένη απόδοση στο σχολείο και έλλειψη συγκέντρωσης. Η κακή διατροφή μπορεί να συμβάλει και στην καθυστέρηση της σωματικής ανάπτυξης ενός παιδιού.

Το παιδί πρέπει να τρώει σωστά για να διατηρεί τις φυσιολογικές τους δραστηριότητες. Να αναπληρώνει την καθημερινή φθορά και την παραγωγή νέων κυττάρων. Να ανταπεξέλθει στις καθημερινές σωματικές του δραστηριότητες. Να αναπτυχθεί σωστά και να δημιουργείτε απόθεμα στον οργανισμό για τα θρεπτικά συστατικά.

Οι ομάδες τροφών που είναι απαραίτητες είναι :

-Ομάδα γάλακτος (γιαούρτι, γάλα)

-Ομάδα κρέατος (κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγά, τυριά)

-Ομάδα ψωμιού (ψωμί δημητριακά, ζυμαρικά)

-Ομάδα λαχανικών και φρούτων

-Ομάδα λιπών και ελαιών

Για κολατσιό στο σχολείο το παιδί μπορεί να παίρνει :

-Σάντουιτς σε ψωμί ολικής αλέσεως  (γαλοπούλα, τυρί, λαχανικά)

-Δημητριακά ολικής αλέσεως με ξηρούς καρπούς ανάλογα με την ηλικία και 1 γιαούρτι

-Μπάρα δημητριακών (η σπιτική είναι καλύτερη) μαζί με ξηρά φρούτα και χυμό φρέσκο

-Πίτα με τυρί ή αναρή ή χαλούμι με ντομάτα και αγγουράκι

-Ψωμί σικάλεως με τυρί και μαρμέλαδα και χυμό φρέσκο

-Κουλούρι με τυρί ή κουλούρι με ελιές ή σταφίδες και χυμό φρέσκο

-Ρυζοκοφρέτες ή κράκερ

-Σπιτικό κέικ μια φορά την βδομάδα

-Λαχανικά  μαζί με γιαούρτι

-Ψωμί ολικής αλέσεως με ταχίνι και ελιές

Θα μπορεί επίσης να παίρνει καθημερινά ένα με δύο φρούτα

Για τα παιδία που πεινούν και χρειάζονται ακόμα κάτι μια καλή λύση είναι τα παξιμάδια ολικής αλέσεως με τυρί μαζί με τα δημητριακά ή σάντουιτς μαζί με μια μπάρα δημητριακών και 1-2 φρούτα ή ξυρούς καρπούς χωρίς αλάτι

-Μια φορά την βδομάδα θα μπορεί το παιδί να επιλέγει ένα κολατσιό που του αρέσει

*Είναι σημαντικό το κολατσιό να είναι χαμηλό σε λιπαρά και αλάτι και πλούσιο σε συνθέτους υδατάνθρακες. Να περιέχει ψηλή ποσότητα από φυτικές ίνες και βιταμίνες.

Το διαιτολόγιο των παιδιών πρέπει να έχει :

-Σαλάτα μαζί με όλα τα γεύματα ή σούπα με λαχανικά

– 2-3 Μερίδες από γαλακτοκομικά προϊόντα

– Τα παιδιά μπορούν να τρώνε 2 με 4 φρούτα καθημερινά

-3-4 Αυγά την βδομάδα (βραστά ή ποσέ)

-1-3 φορές την βδομάδα κοτόπουλο

-Ελαιόλαδο

-2 Φορές την βδομάδα ψάρι

-Ξηρούς καρπούς καλύτερα χωρίς αλάτι για σνακ

Τα παιδία πρέπει να αποφεύγουν

-Τυρόπιτες

-Αναψυκτικά

-Πατατάκια

-Ντόνατς

-Λουκουμάδες

-Γκοφρέτες

-Παγωτά

-Χάμπουργκερ

-Κρουασάν

-Σοκολάτες

-Χυμούς  (φρουτοποτά)

 

Νικόλ Στυλιανού 

Εγγεγραμμένη Διαιτολόγος Διατροφολόγος U.S.A

CDR Certified in Childhood and Adolescent Weight Management Approved by the American Dietetics Association.

Sports Nutrition Expert Rating U.S.A

Level 2 Award in Food Safety in Catering from Royal Society of Public Health (Robert Gordon University, Scotland, U.K)

Control of Health Problems and Eating Disorders