Μπανάνες γιατί να τις τρώνε παιδία και μεγάλοι – Γράφει η Διαιτολόγος Διατροφολόγος Νικόλ Στυλιανού U.S.A

Η μπανάνα είναι ένα φρούτο που δυστυχώς πολλοί φοβούνται να καταναλώσουν γιατί υπάρχει η λανθασμένοι αντίληψη πως παχαίνει. Αντιθέτως μια μπανάνα έχει μια ευχάριστη γεύση και δίνει μεγάλη ποσότητα ενέργειας στον οργανισμό, μπορεί να έχει περισσότερες θερμίδες (μέτρια μπανάνα 105 θερμίδες) από άλλα φρούτα, όμως είναι καλύτερα να καταναλώσετε μια μπανάνα που δεν περιέχει καθόλου λιπαρά παρά μια σοκολάτα αν αναζητάτε κάτι γλυκό. Η μπανάνα όμως είναι εξαιρετική πυγή καλίου και περιέχει φυτικές ίνες, βιταμίνη C και βιταμίνη Β6.

Η μπανάνα συστήνετε στους αθλητές και σε όσους γυμνάζονται γιατί αναπληρώνει χαμένους ηλεκτρολύτες όπως το κάλιο. Το κάλιο ελέγχει την λειτουργία των νεύρων και των μυών και είναι απαραίτητο για να αποφύγετε τις κράμπες.

Το κάλιο που όπως είπαμε υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στην μπανάνα ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και όσο περισσότερο κάλιο παίρνει ο οργανισμός τόσο περισσότερο νάτριο απορρίπτει ο οργανισμός.

Η μπανάνα περιέχει ανθεκτικό άμυλο το οποίο μεταβολίζεται πιο αργά και έτσι μειώνει το αίσθημα της πείνας. Επίσης βοηθά το συκώτι να καίει περισσότερο λίπος.

Βοηθά εναντία στην μείωση ασβεστίου κατά την ούρηση και έτσι βοηθά σε υγιές οστική μάζα.

Η μπανάνα βοηθά στην καταπολέμηση της κατάθλιψής γιατί περιέχει to αμινοξέο τρυπτοφάνη (tryptophan) και μετατρέπεται σε σεροτονίνη στον οργανισμό που ελευθερώνει το αίσθημα της καλής διάθεσης.

Καταπολεμάει τις καούρες γιατί έχουν φυσική επίδραση αντιόξινου στο σώμα και αν πάσχετε από καούρα η μπανάνα ανακουφίζει.

Επίσης η μπανάνα καταπολεμάει το hangover και πιο συγκεκριμένα ένα shake από μπανάνα και μέλι ηρεμεί το στομάχι.

Βοηθάει ενάντια στην δυσκοιλιότητα γιατί είναι υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες όπου βοηθούν στην αποκατάσταση της φυσιολογικής δράσης του εντέρου.

Η μπανάνα επίσης περιέχει βιταμίνη Β6 που ρυθμίζει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα και επηρεάζει την διάθεση μας. Καταπολεμάει την αναιμία. Είναι υψηλή σε σίδηρο και τονώνει την παραγωγή αιμοςφέρίνης στο αίμα σε περίπτωση αναιμίας.

Τα τσίπς από μπανάνα είναι μια πολύ ωραία και υγιεινή λύση αντί τα κανονικά πατατάκια.

Υλικά : 4 μπανάνες, 3κ.σ χυμός πορτοκαλιού και 3κγ κανέλα

Εκτέλεση : Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 150 βαθμούς Κελσίου. Βάζουμε στο ταψί μια λαδόκολλα. Ξεφλουδίζουμε τις μπανάνες και τις κόβουμε σε πολύ λεπτές φέτες. Βουτάμε κάθε ροδέλα στον χυμό πορτοκαλιού και στην συνέχεια τις βάζουμε όλες πάνω στην λαδόκολλά. Πασπαλίζουμε με κανέλα.

Ψήνουμε στους 180 βαθμούς για περίπου 2 ώρες.

Βγάζουμε τα μπανάνα τσίπς από τον φούρνο και τα αφήνουμε να στεγνώσουν.

Απολαύστε λοιπόν τις μπανάνες χωρίς τύψεις πάντοτε όμως με μέτρο γιατί ο κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός !!!