13 Συμβουλές για καλή ψυχολογία!

Mελαγχολίας και σε σοβαρότερες περιπτώσεις κατάθλιψης. Η διάθεση και η ψυχολογία μας επηρεάζεται από όλα όσα βιώνουμε καθημερινά και επιβαρύνεται από το άγχος που μας κατακλύζει λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε.

Δεν πρέπει όμως να αφήσουμε τα προβλήματα να ρίξουν την ψυχολογία μας ούτε να μας πάρει από κάτω. Οφείλουμε μόνες μας να βρούμε εύκολους κι απλούς τρόπους ώστε να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, να καταπολεμήσουμε την άσχημη ψυχολογία και να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας.

Αν ακολουθήσεις μερικές από τις παρακάτω συμβουλές θα δεις πως η ψυχολογία σου με απλούς τρόπους μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο και σίγουρα δεν είναι ακατόρθωτο.

13  Συμβουλές για καλή ψυχολογία

1) Φρόντισε τον εαυτό σου και περιποιήσου την εμφάνισή σου. Μπορείς καταρχάς να ξεκινήσεις κάνοντας πράγματα για την εξωτερική σου εμφάνιση. Οι εξωτερικές αλλαγές πάντα μας ανανεώνουν. Άλλαξε τα μαλλιά σου, κάνε βόλτες στα μαγαζιά και «shopping therapy”, κ. ά. Ξεκίνα διατροφή και γυμναστική αν πιστεύεις ότι τα χρειάζεται το σώμα σου. Αν νιώθεις όμορφα με την εξωτερική σου εμφάνιση θα σε βοηθήσει να αισθανθείς καλά και μέσα σου.

2) Δράση και σωματική δραστηριότητα. Οποιουδήποτε είδους δραστηριότητα είναι σημαντική και απαραίτητη για τα επίπεδα της σωματικής ενέργειας που επηρεάζουν άμεσα και τη διάθεσή μας. Όσο πιο δραστήριοι είμαστε τόσο πιο υγιείς νιώθουμε στο τέλος της ημέρας. Μπορείς να ασχοληθείς με ένα άθλημα που σου είναι και ευχάριστο ή μπορείς να ξεκινήσεις ποδήλατο που είναι και πρακτικό, κ.ά. Μην ξεχνάς πως ακόμα και μια απλή αλλαγή στις συνήθειες μας, όπως είναι η κατάργηση του ασανσέρ για παράδειγμα και το ανέβασμα από τις σκάλες, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

3) Ξεκίνα χόμπι και δραστηριότητες που πιστεύεις ότι θα σε κάνουν χαρούμενη. Οτιδήποτε σε βοηθάει να ξεχνάς το άγχος και το στρες της καθημερινότητας είναι απαραίτητο και πολύτιμο για την ψυχολογία σου και πρέπει να μπει στη ζωή σου. Μπορείς επιτέλους να ικανοποιήσεις παλιά και παιδικά σου απωθημένα και να ασχοληθείς με δραστηριότητες που πάντα αγαπούσες και θα σε κάνουν να αισθάνεσαι όμορφα. Γράψου σε μαθήματα ζωγραφικής, ασχολήσου με τη μουσική, κάνε χορό, μαγείρεψε… οτιδήποτε πιστεύεις ότι θα σε βοηθήσει και νιώθεις πως είναι αγχολυτικό για σένα κυνήγησε το και προσπάθησε να το εντάξεις στην καθημερινότητά σου. Μη φοβηθείς να δοκιμάσεις ακόμα και εντελώς καινούργια πράγματα και γιατί όχι λίγο «extreme» !

4) Αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου. Φρόντισε να βρίσκεις πάντα λίγο χρόνο μέσα στην ημέρα για τον εαυτό σου και μην αναλώνεσαι μονίμως σε ευθύνες και υποχρεώσεις. Είναι απαραίτητο να υπάρχει προσωπικός χώρος και χρόνος για να χαλαρώσεις, να ηρεμήσεις και να βρεθείς με τον εαυτό σου, να μπορέσεις να τον ακούσεις και να νιώσεις τα ανάγκες σου. Η ψυχή και το σώμα μας πάντα μας μιλάνε, το θέμα είναι να μπορέσουμε να τα ακούσουμε.

5) Πέρνα χρόνο κοντά στη φύση. Προσπάθησε να βρεις χρόνο ώστε να απολαύσεις τη φύση. Όσο φτιάχνει ο καιρός, εκμεταλλεύσου τον και κάνε όσα περισσότερα πράγματα μπορείς στην ύπαιθρο. Ο ήλιος, η θάλασσα, τα λουλούδια, η φύση γενικά, μας ανανεώνουν, γεμίζουν τις μπαταρίες μας και μας φτιάχνουν τη διάθεση και την ψυχολογία. Μην ξεχνάς ότι μέσω του ήλιου ο οργανισμός μας λαμβάνει την πολύτιμη και δυσεύρετη βιταμίνη D.

6) Ξεφορτώσου οτιδήποτε σε «μπλοκάρει» συναισθηματικά και σε ρίχνει ψυχολογικά. Μην καταπιέζεις τον εαυτό σου να κάνει πράγματα που δε θέλει επειδή πρέπει. Ξεφορτώσου αυτά που σε στενοχωρούν, σε πιέζουν, σε αγχώνουν – όσο γίνεται τουλάχιστον. Ακόμα και ανθρώπους οι οποίοι σε ρίχνουν ψυχολογικά και σε μιζεριάζουν απομάκρυνε τους από τη ζωή σου. Οι άνθρωποι που έχουμε δίπλα μας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διάθεσή μας. Να επιδιώκεις να βρίσκεσαι με άτομα που σε κάνουν να περνάς ευχάριστα, να γελάς πολύ και να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου.

Επιπλέον, απώθησε αρνητικές σκέψεις και γεγονότα. Προσπάθησε να κάνεις όμορφες σκέψεις και τα θυμάσαι τις χαρούμενες στιγμές της ζωής σου και τα ευχάριστα γεγονότα. Να αποφεύγεις άσχημες σκέψεις και όταν περνάς δύσκολα να σκέφτεσαι όμορφες καταστάσεις που θα σου δίνουν δύναμη και έναυσμα για να βγεις απ’ τις δυσκολίες.

7) Να πιστεύεις στον εαυτό σου. Η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση των ικανοτήτων μας είναι σημαντικά όπλα στον αγώνα ενάντια στην κατάθλιψη. Προσπάθησε να είσαι επιεικής και «ευγενική» με τον εαυτό σου για να είναι και οι άλλοι μαζί σου και να νιώθεις υπερήφανη για κάθε τι που καταφέρνεις στη ζωή σου, για οποιαδήποτε επιτυχία ακόμα και την πιο μικρή. Γνώρισε, αποδέξου και αγάπησε τον εαυτό σου . Συγχώρεσε τις αδυναμίες του και αναγνώρισε τα δυνατά σου σημεία. Όλοι έχουμε τα καλά και τα κακά μας.

8) Προσπάθησε να κοιμάσαι καλά. Ο καλός βραδινός ύπνος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην πνευματική υγεία του ανθρώπου. Όταν έχεις κοιμηθεί καλά, νιώθεις ξεκούραστη, το μυαλό είναι καθαρό και έτοιμο να αποδώσει, ενώ οι συναισθηματικές σου άμυνες είναι στο ζενίθ. Ένας καλός ύπνος, βοηθά στην αποσυμφόρηση από το έντονο άγχος, βελτιώνει τη μνήμη και ενισχύει τη συνολική καλή λειτουργία του οργανισμού.

9) Μίλα για όσα σε προβληματίζουν. Αν μοιραστείς τα θέματα που σε απασχολούν με ένα φίλο είναι σίγουρο πως θα νιώσεις καλύτερα και πολύ πιθανόν να σε βοηθήσει να βρεις τη λύση που ψάχνεις. Αλλά ακόμα κι αν δε γίνει αυτό σίγουρα θα έχεις βγάλει ένα βάρος από μέσα σου και θα νιώσεις ανακούφιση.

10) Ανανέωσε το χώρο σου και το περιβάλλον που ζεις. Βάλε χρώμα στη ζωή και την καθημερινότητά σου και ταυτόχρονα στο χώρο σου. Προσπάθησε να κάνεις ευχάριστο, όμορφο και αρμονικό το χώρο που ζεις και δουλεύεις. Επίσης κάνε τον χώρο σου πρακτικό για να μη δυσκολεύεις την καθημερινότητά σου.

11) Άνοιξε την καρδιά σου στον έρωτα. Μην κλείνεσαι στον εαυτό σου λόγω των προβλημάτων και όσων σε αγχώνουν. Προσπάθησε να είσαι κοινωνική και άνοιξε την καρδιά σου στον έρωτα. Ο έρωτας πάντα μας ανανεώνει, μας δίνει ευτυχία και μας γεμίζει με δύναμη. Μην ξεχνάς ότι οι ορμόνες που εκκρίνονται στον οργανισμό μας όταν είμαστε ερωτευμένες ανεβάζουν τα επίπεδα της ψυχολογίας μας και μας δημιουργούν αίσθημα ευφορίας.

12) Μη θέτεις μεγάλους στόχους. Μη βάζεις στη ζωή σου μεγαλεπήβολους στόχους και μην έχεις υπερβολικές απαιτήσεις και προσδοκίες από τον εαυτό σου. Κάνε μικρά βήματα κάθε φορά και προσπάθησε σταδιακά για κάθε τι που επιθυμείς. Προσπάθησε να είσαι ρεαλίστρια και υπομονετική, σκέψου πως όλα θέλουν το χρόνο τους κι ακόμα κι αν κάτι δεν το καταφέρεις επιβράβευσε τον εαυτό σου για την προσπάθεια.

13) Ζήτα τη βοήθεια ενός ειδικού. Αν αισθάνεσαι ότι όλα όσα σου προσκαλούν άσχημη ψυχολογία είναι θέματα που δεν μπορείς να λύσεις μόνη σου, αν σε ξεπερνούν και φοβάσαι πως δε θα τα νικήσεις με απλούς τρόπους, μην αρνηθείς και μη διστάσεις να ζητήσεις τη βοήθεια και τη συμβολή ενός ειδικού. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ντροπή ούτε αδυναμία. Αντιθέτως είναι ανάγκη που επιβάλλεται να την ικανοποιήσεις!