Τι είναι η επιλεκτική αμνησία;

Kαταστάσεις που μας ενοχλούν, αλλά μπορούμε να δοκιμάσουμε να τις παρακάμψουμε με μια σχετικά απλή τεχνική: Την επιλεκτική αμνησία.

Πώς θα το κάνεις:

Το μυαλό κρατάει αρχικά τα γεγονότα σε βραχυπρόθεσμες μνήμες, γιατί δεν μπορούν να χωρέσουν τα πάντα στην περιοχή μόνιμης μνήμης που διαθέτει ο εγκέφαλος. Για να καταγραφεί κάτι στη μόνιμη μνήμη, θα πρέπει να το σκέφτεσαι συνεχώς και να επιθυμείς να το διατηρήσεις, αλλιώς σύντομα θα σβήσει. Πάρε λοιπόν τον έλεγχο στα χέρια σου, διάλεξε εσύ ποιες αναμνήσεις θέλεις να συντηρήσεις και άφησε τις αγχωτικές εμπειρίες να σβήσουν φυσιολογικά, μόνες τους, χωρίς να σε στοιχειώσουν.

Μόλις τελειώσει μια επώδυνη εμπειρία, μην την επαναφέρεις ξανά και ξανά στη μνήμη σου με όλες τις λεπτομέρειές της και μην την αναπαράγεις διηγώντας την ακατάπαυστα σε φίλους και συγγενείς ζώντας το ίδιο σενάριο σε διαρκή επανάληψη.

Κάνε μια συμφωνία με τον εαυτό σου, ότι μπορείς να ξεχάσεις αμέσως την άσχημη στιγμή, γιατί αυτό θα σου προσφέρει ανακούφιση.